تبلیغات
نمــــــــــاز

نمــــــــــاز
الصَّلاة مِعرَاجُ المُؤمِن ... نماز، معراج مؤمن است
نویسندگان
نظر سنجی
خوشحال میشم نظرتونو درباره وبلاگم بدونم....







سکان زمین و اسمان است علی

سلطان همه جهانیان است علی

آوازه ی او ز هفت اقلیم رسد

مشهور به هفت اسمان است علی

برتر ز علی رب جلی خلق نکرد

اقای همه بهشتیان است علی



ولادت اولین ستاره اسمان امامت و ولایت مانند ولادت سایر کودکان به سادگی و بطور عادی نبود بلکه با تحولات عجیب و معنوی توام بوده است.مادر این طفل خداپرست بوده وبا دین حنیف ابراهیم زندگی می کرد و پیوسته بدرگاه خدا مناجات کرده و تقاضا مینمود که وضع این حمل رابر او اسان گرداند زیرا تا به این کودک حامل بود خود را مستغرق درنور الهی میدید و گوئی از ملکوت اعلی بوی الهام شده بود که این طفل با سایر موالید فرق بسیار دارد.
شیخ صدوق و فتال نیشابوری از یزید بن قنعب روایت کرده اند که گفت من با عباس بن عبد المطلب و گروهی از عبد العزی در کنار خانه خدا نشسته بودیم که فاطمه بنت اسد مادر امیر المومنین در حالیکه نه ماه باو ابستن بود و درد مخاض داشت امد و گفت خدایا من به تو و بدانچه از رسولان و کتابها از جانب تو امده اند ایمان دارم و سخن جدم ابراهیم خلیل را تصدیق میکنم واوست که این بیت عتیق را بنا نهاده است بحق انکه این خانه را ساخته و بحقمولودی که در شکم من است ولادت اورا بر من اسان گردان یزید بن قعنب گوید ما به چشم خود دیدیم که خانه کعبه از پشت (مستجار) شکافت و فاطمه به درون خانه رفت و از چشم ما پنهان گردید و دیوار به هم بر امد چون خواستیم قفل درب خانه را باز کنیم گشوده نشد لذا دانستیم که این کار از امر خدای عز و جل است و فاطمه پس از چهار روز بیرون امد و در حالیکه امیر المومنین علیه السلام را در روی دست داشت گفت من بر همه زنهای گذشته برتری دارم زیرا اسیه خدا را به پنهانی پرستید در انجا که پرستش خدا جز از روی ناچاری خوب نبودو مریم دختر عمران نخل خشک را بدست خود جنبانید تا از خرمای تازه چید و خورد (و هنگامیکه در بیت المقدس او را درد مخاض گرفت ندا رسید که از اینجا بیرون شو اینجا عبادتگاه است و زایشگاه نیست) و من داخل خانه ی خدا شدم و از میوه های بهشتی و بارو برگ انها خوردم و چون خواستم بیرون ایم هاتفی ندا کرد :
ای فاطمه نام او را علی بگذار که او علی است و خداوند علی الاعلیفرماید من نام تو را از نام خود گرفتم و به ادب خود تادیبش کردم و او را به غامض علم خود اگاه گردانیدم و اوست که بتها را از خانه من میشکند و اوست که در بام خانه ام اذان گوید ومرا تقدیس وتمجید نماید خوشا بر کسی که او را دوست دارد و فرمانش برد و وای بر کسی که اورا دشمن دارد و نا فرمانیش کند. (1)
و چنین افتخار منحصر به فردی که برای علی علیه السلام در اثر ولادت دراندرون کعبه حاصل شده است بر احدی از عموم افراد بشر چه در گذشته و چه در اینده بدست نیامده است و این سخن حقیقتی است که اهل سنت نیز بدان اقرار و اعتراف دارند چنانکه ابن صباغ مالکی درفصول المهمه گوید :

(( و لم یولد فی البیت الحرام  قبله احد سواه و هی فضیله خصه الله تعالی بها اجلالهله و اعلاء لمرتبته  و اظهارا لتکرمته )) (2)
یعنی پیش از ان حضرت احدی در خانه کعبه ولادت نیافت مگر خود او و این فضیلتی است که خدای تعالی به علی علیه السلام اختصاص داده تا مردم مرتبه بلند اورا بشناسند و از او تجلیل و تکریم نمایند.
و چون نام ان حضرت علی گذاشته شد نام حیدر جزو سایر القاب بر او اطلاق گردید و از القاب مشهورش حیدر و اسد الله و مرتضی و امیر المومنین و اخو رسول الله بوده و کنیه انجناب ابو الحسن و ابو تراب است.
مادرش او را در حرم خدا زایید در حالیکه بیت ومسجد الحرام استانه او بود.ان مادر نورانی که لباسهای پاکیزه ببر داشت و خود پاکیزه بود و مولود او و محل ولادت نیز پاکیزه بود.در شبی که ستاره های منحوسش نا پیدا بوده و سعید ترین ستاره بهمراه ماه پدید امده بود.قابله های دنیا هیچ مولودی را مانند او لباس نپوشاینده اند(یعنی هرگز مولودی مانند او بدنیا نیامده) بجز پسر امنه محمد پیغمبر صلی الله علیه و اله و سلم.



منابع:
(1) امالی صدوق مجلس 27 حدیث 9 روضه الواعظین جلد 1 ص 76 بحار الانوار جلد 35 ص 8 کشف الغمه ص 190
(2)فصول المهمه ص 140


التماس دعا






[ سه شنبه 1393/02/23 ] [ 09:36 ق.ظ ] [ Hoseinzadeh ] [ نظرات ]
.: Weblog Themes By Hoseinzadeh Asl :.
درباره وبلاگ


امام صادق (ع) فرمودند : شفاعت ما به کسی که نمازش را سبک بشمارد نمی رسد....
دوستای خوبم شرمنده ک ی مدت نبودم :))

آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب




دریافت كد

اللهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِوَالأَرْضَ وَلاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَىَ لاَانفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ * اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُون
خداى یکتا که جز او کسی شایسته ستایش نیست / او همیشه زندهء پا برجای است /(پس) هیچ گاه خواب سبک و سنگین او را فرا نمی گیرد /آنچه در آسمان ها و آنچه در زمین است در سیطره مالکیّت و فرمانروایى اوست /مگر می شود کسی شفاعت کند(مردم را) بدون اجازهء او / به پیدا و پنهان ایشان آگاه است / وایشان ذرّه ای از دانش او را احاطه ندارند / مگر به آنچه او بخواهد / دامنه تخت (سلطنت) او آسمانها و زمین است/ نگهداری اینها برایش کاری نیست / و او بلند مرتبه ترین و بزرگ مطلق است در دین اجباری نیست،فرق میان پیشرفت و سقوط بیان شده است/ پس آن کس که طغیانگر بودامّا به خدا ایمان آورد به بهترین دستاویز نجات (از پرتگاه) رسیده است که پاره شدنی نیست /و خدا شنوا و دانا است./ خدا پشتیبان افراد باایمان است آنها را از تاریکیها بیرون می ‌آورد و به طرف نور میبرد/ به همان صورت به کسانی که طغیان کردند کمک میکند چنان که آنها را از نور بیرون آورده به درون تاریکیها میبرد/.آنهایند اهل آتش جهنّم و همیشه در آن خواهند بود